Maatregelen tot en met 19 september

Het kabinet heeft aangekondigd de maatregelingen tegen verspreiding van het coronavirus te verscherpen. Voor het tennissen zelf heeft dit geen gevolgen. En publiek bij wedstrijden of trainingen blijft welkom, maar moet een vaste zitplaats hebben op 1,5 meter afstand van elkaar. Horeca mag open blijven, maar niet langer dan middernacht. De aanscherping is nodig vanwege een snellere toename van het aantal besmettingen. De maatregelen gelden tot en met 19 september 2021.

Dit betekent dat toeschouwers nog steeds welkom zijn bij sportactiviteiten, mits iedereen een vaste zitplaats heeft en op 1.5 meter afstand van elkaar zit. Registratie en een checkgesprek zijn verplicht. Ouders mogen dus blijven kijken bij hun kinderen, clubgenoten kunnen elkaar aanmoedigen en liefhebbers van tennis kunnen wedstrijden bezoeken.

De horeca op sportlocaties mag open van 6.00 tot 00.00 uur. Uiteraard gelden hierbij de horeca regels, zoals vaste zitplaatsen en alles op 1.5 meter afstand. Dat betekent dat tafels en stoelen ver genoeg van elkaar af moeten staan. Registratie en een checkgesprek blijven verplicht. Entertainment, zoals grote beeldschermen, live optredens en harde muziek, is verboden.