Status tennispark en banen vanaf 5 juni

Het kabinet heeft vrijdag 28 mei aangekondigd dat ‘stap 3’ van het openingsplan vanaf zaterdag 5 juni kan worden gezet. Officiële cluboverstijgende wedstrijden voor jeugd t/m 17 jaar zijn dan weer toegestaan. Ook de horeca op sportlocaties binnen mag onder voorwaarden open. De daling van het aantal besmettingen en de ziekenhuisopnames zet door en het aantal vaccinaties stijgt snel, waardoor versoepelingen van de coronamaatregelen sneller dan verwacht mogelijk zijn.

Het bestuur van onze tennisvereniging T.V. de Ren heeft wederom een praktisch stappenplan samengesteld, daarbij dankbaar gebruik makend van de diverse beschikbare KNLTB-protocollen en documenten.

Opening, regels en voorzorgsmaatregelen
Vanaf 5 juni is het park weer open voor onderstaande doelgroepen.

Doelgroep Training Vrij spelen
Jeugd tot en met 17 jaar  Leraar aanwezig
Geen maximum aantal spelers per baan en geen maximale groepsgrootte
Geen 1,5 meter afstand houden onderling
Reservering via KNLTB Club app
Geen maximum aantal spelers per baan
Geen 1,5 meter afstand houden onderlingClub-overstijgende wedstrijden zoals competities en toernooien zijn wel toegestaan.
Onderlinge wedstrijden met spelers van de eigen vereniging (interne competities, clubkampioenschappen, toss en laddercompetitie) zijn wel toegestaan.
Voor jeugdteams t/m 17 jaar geldt dat jeugdcoördinatoren, wedstrijdplanners, bij thuiswedstrijden, begeleiders/ouders die moeten rijden naar uitwedstrijden onderdeel uitmaken van het begeleidende team. Zij mogen wel op het park aanwezig zijn.
Volwassenen
vanaf 18 jaar
Leraar aanwezig
Geen 1,5 meter afstand houden onderling tijdens de training
Maximale groepsgrootte 50 personen
Reservering via KNLTB Club app
Geen 1,5 meter afstand houden onderling tijdens het spelen
Maximaal 4 spelers per baanVriendschappelijke wedstrijden met spelers van de eigen vereniging (Tossen) – met vooraf een speelafspraak/registratie – zijn wel toegestaan.
Officiële interne toernooien (zoals clubkampioenschappen) zijn wel toegestaan.
Cluboverstijgende wedstrijden zoals competities en toernooien zijn niet toegestaan.

Regels en voorzorgsmaatregelen

• Voor iedereen geldt: blijf thuis als je zelf of iemand uit jouw huishouden een van de volgende klachten heeft: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (vanaf 38 C°).
  • Spelers zijn welkom op de vereniging op het tijdstip dat ze een baan gereserveerd hebben via de KNLTB club app en/of training hebben of ingedeeld zijn voor een wedstrijd.
  • De posters met de hygiëneregels en belangrijkste maatregelen hangen goed zichtbaar bij de poort en op de ramen van de kantine. Ook op de website zijn de posters te vinden.
  • Neem je eigen ballen mee om te tennissen en markeer deze.
  • Spelers en leraren hoeven bij het tennissen geen 1.5 meter afstand tot elkaar te houden op de baan. Buiten de baan geldt de 1.5 meter afstand onderling wel voor volwassenen vanaf 18 jaar.
  • Vermijd fysiek contact. Geef geen high fives.
  • Wissel van baanhelft met de klok mee.

De kantine en het terras mogen open onder voorwaarden:

• Geopend tijdens T.V. de Ren georganiseerde evenementen tot 22:00.
  • Maximaal 4 personen per tafel op 1,5 meter afstand (tenzij dit mensen zijn uit eenzelfde huishouden).
  • Er zijn alleen zitplaatsen beschikbaar (maximaal 16 in de kantine).
  • Een reservering van een zitplaats vooraf of terplekke (dit kan een baanreservering, een les of wedstrijd zijn).
  • Reserveringen van een zitplaats kunnen alleen door aanwezige tennissers en jeugdbegeleiders gemaakt worden (er zijn geen toeschouwers).
  • Een gezondheidscheck (formulier) is verplicht.
  • Binnen is het dragen van een mondkapje verplicht tijdens verplaatsingen.
  • Kleedkamers, douches en toiletten mogen open.

Wat kan er niet

• Publiek is niet toegestaan op het park, ook niet bij wedstrijden. Toeschouwers, zoals opa en oma, broertjes en zusjes zijn niet toegestaan. Ouders mogen dus ook niet komen kijken bij de tennisles of wedstrijd van hun kinderen.

Tot slot
We zijn blij dat we alweer verder kunnen opstarten. Neem ondertussen verantwoordelijkheid voor jezelf en voor anderen en handel vooral verstandig. Neem geen onnodige risico’s, niet voor jezelf, kind(eren) of anderen. Gezondheid staat voorop!