Onze vereniging neemt van april t/m mei en september t/m november deel aan de de landelijke KNLTB competities.

Voor deelname aan de competitie wordt per team een bijdrage van €65,- gevraagd. Deze bijdrage is voor aanschaf van nieuwe ballen en een KNLTB vergoeding aangezien per competitieteam een bijdrage betaald dient te worden om te kunnen spelen. Elk team krijgt na de competitie 4 dozen van de gebruikte ballen.

De 8&9 competitie is voor de echte beginners, deze teams bestaan uit minimaal 3 personen. Er worden 2 dubbels compact gespeeld en de voor elke wedstrijd kan het team willekeurig samengesteld worden (HD,DD,GD). Wedstrijdresultaten tellen niet mee voor de ranking.

Dispensatie kan aangevraagd worden voor het spelen in twee teams. Je bent dan verplicht om minimaal 4 wedstrijden in beide teams mee te doen (dus 4 dagen). Een speler mag meer dan 2x per week spelen zonder dispensatie. Een speler mag echter niet meer, na 2 x in een hoger geklasseerd team te hebben gespeeld, in lager geklasseerd team spelen. Klasseverschil is 2,0. Voor verder informatie contact opnemen met een van de competitieleiders.

Wanneer je competitie speelt is het gebruikelijk dat je als ontvangende vereniging catering verzorgt. Dit verschilt per competitiesoort maar denk hierbij aan soep, stokbrood, salade, kaas, soep, cake of koek bij ontvangst.

Als je je hebt aangemeld voor onze nieuwsbrief ontvang je per mail een uitnodiging om deel te nemen aan de competitie. Vervolgens stelt onze competitieleider zo veel mogelijk naar ieders tevredenheid de teams samen.

De indeling van de competitie gebeurt door de KNLTB. T.V. de Ren heeft geen invloed op je tegenstanders. Het kan dus voorkomen dat je tegenstander uit de regio komt maar ook teams uit Zuid-Limburg zien we regelmatig verschijnen.

Ben je nog niet zo ervaren met het spelen van competitie? Vraag iemand binnen de vereniging hoe het werkt of informeer bij onze competitieleiders.

Competitieleiders:
Lilian van Asten                    Tel: 0615897995