Deze pagina legt uit hoe je de KNLTB Clubapp gebruikt om tennisbanen te reserveren.

Stap 1

Installeer de clubapp op je telefoon. Voor android toestellen doe je dat via de Playstore voor iPhones via de Appstore.

Stap 2

Nadat de app geinstalleerd is open je deze. Je moet allereerst T.V. de Ren als club kiezen. Doe dit eenvoudig door “de ren” in het zoekscherm te typen.

Stap 3

Nu moet je inloggen met je bondsnummer of lidnummer en je wachtwoord. Je bondsnummer vind je op je spelerspas en je lidnummer kan je opvragen bij het secretariaat via info@tv-de-ren.nl.
Als je nog niet eerder gebruik gemaakt hebt van de club app is de kans groot dat je je wachtwoord niet weet. Kies dan voor “wachtwoord vergeten”.
Je komt dan in een scherm waar je nog een keer je bondsnummer of lidnummer invult.

Er wordt dan een mail verzonden naar het email adres wat bij de ledenadministratie van jou bekend is. Hier gaat meestal enkele minuten overheen (3-5 minuten).

Je ontvangt dan een mail met als afzender T.V. de Ren, hier zit een link in waar je je wachtwoord mee kan instellen. Nadat je dat gedaan hebt, kun je teruggaan naar de app en hier je bondsnummer of lidnummer met je wachtwoord invullen.

Als dit nog niet werkt, kijk dan hier op de site van KNLTB voor tips.

Stap 4

Nadat je succesvol ingelogd bent krijg je de vraag of de App je berichten mag sturen. Het handigst is om dit toe te staan. Je ontvangt dan herinneringen van baanreservering, maar ook wanneer T.V. de Ren iets belangrijks te vertellen heeft krijg je hier een melding van.

Stap 5

Zodra de app opent kom je in een overzichtsscherm. Hier zie je straks direct je baanreserveringen terug. Om een nieuwe reservering te maken kies je voor “Baan reserveren”.

Stap 6

Je krijgt een overzicht te zien van de beschikbare banen. Door op het groene plusje te klikken reserveer je de baan voor dat tijdstip. Standaard opent de kalender voor “vandaag”. Wil je voor morgen of overmorgen een baan reserveren dan kan dat ook. Gebruik hiervoor de kalender rechtsboven om de datum te veranderen. Je kan alleen vrije banen reserveren en je reservering is minimaal over 30 minuten (je kan dus niet voor over 5 minuten een baan reserveren). Alle baanreserveringen duren één uur.

Stap 7

Selecteer met wie je gaat spelen. Dat is minimaal 1 speler, maximaal 4.

Je kan zoeken op voor- en achternaam en je kan iedereen die bij T.V. de Ren lid is selecteren. Om je reservering te bevestigen klik je op de grote oranje knop “Reserveren”.

Het is gelukt! Ter bevestiging ontvang jij en iedereen met wie je gaat spelen een e-mail bericht (dit duurt vaak enkele minuten).