Reglement

Tennisspelregels

• Klik hier voor de tennisregels van de KNLTB.
  • Klik hier voor de de do’s & dont’s op de tennisbaan van glowmagazine

Baanreglement

• Als je de baan als laatste verlaat, zorg dan dat de lampen uit zijn en de poort op slot is.
  • Je kunt het hele jaar door gebruik maken van de tennisbanen behalve als er rijp (= wit aangevroren laagje) op ligt.
  • Alle leden zijn verplicht, personen zonder pasje te verzoeken de banen te verlaten.
  • Met de sleutel van de poort kan ook de voordeur geopend worden om gebruik te maken van het toilet. Zorg dat de voordeur daarna weer gesloten wordt.
  • Het is verboden het dak te betreden. Sla je een bal op het dak van het paviljoen, geef het dan door aan de parkcommissie, maar ga in géén geval zelf op het dak.

Reglement ‘digitaal afhangbord/digitaal reserveren’ T.V. de Ren

1. Reserveren via het digitale afhangbord (in de KNLTB ClubApp) is met ingang van 1 juli 2020 verplicht en vervangt het afhangen via het fysieke afhangbord. Lees hier hoe het digitaal reserveren werkt.
  2. Maandag tot en met donderdag tussen 08:00-18:00 en vrijdag, zaterdag en zondag tussen 08:00-23:00 kan een T.V. de Ren lid een beschikbare baan reserveren voor een speeltijd van 60 minuten in geval er minimaal één medespeler is. Maandag tot en met donderdag tussen 18:00-23:00 kan een T.V. de Ren-lid een beschikbare baan reserveren voor de speeltijd van 30 minuten in geval er één medespeler is en voor 60 minuten indien er drie medespelers zijn. Indien de baan na de gereserveerde tijd vrij is kan er natuurlijk doorgespeeld worden.
  3. Je reserveert voor de personen die daadwerkelijk komen tennissen.
  4. Minimaal 50% van de spelers moet lid zijn van de vereniging indien er gebruikt gemaakt wordt van introducees. Introducees betalen 2.50 per reservering (een e-ticket Introducé is via iDEAL of bankoverschrijving te voldoen). Leden van overige tennisverenigingen binnen de gemeente Someren en van de Meijvink uit Asten-Heusden kunnen gratis als introducé toegelaten worden.
  5. Banen die geblokt zijn voor tennisles, competitievormen, toernooien, verhuur, onderhoud of anderszins, zijn geen vrije bespeelbare banen.
  6. Blokkeren van banen is de verantwoordelijkheid van het bestuur. Indien een reeds door een lid gereserveerde baan wordt geblokkeerd, moet een nieuwe reservering gemaakt worden.
  7. Verlaat je eerder dan je eindtijd de baan of ga je helemaal niet spelen, dan moet je de reservering wissen. Dit kan wederom in de KNLTB ClubApp.
  8. Bij het niet correct reserveren c.q. misbruik van passen van andere leden, kan de reservering ongedaan gemaakt worden, waarna de baan weer wordt vrijgegeven voor andere spelers.

OM DISCUSSIES/FRUSTRATIE TE VOORKOMEN (Regel van hoffelijkheid)

De tennisser blijft altijd verantwoordelijk voor het juist toepassen van het reglement.

Het digitaal reserveren is een hulpmiddel en voorziet niet in alle situaties; doel en strekking van dit reserveringsreglement is te komen tot een zo eerlijk mogelijke verdeling van de baancapaciteit. Met deze richtlijn in het achterhoofd zal dit reglement geïnterpreteerd moeten worden.

Het bestuur is bevoegd om in gevallen, waarin dit reglement niet voorziet, of bij discussie over de interpretatie ervan, te beslissen. Tevens behoudt het bestuur zich het recht voor het afhangreglement gedurende het jaar aan te passen.