Tennispark is onder voorwaarden open voor jeugdleden t/m 18 jaar

1. het volgen van trainingen voor de jeugd tot en met 18 jaar
  2. vrij tennissen (gepland via Whatsapp) voor de jeugd tot en met 18 jaar

Ad. 1: Trainingen
Het is nodig i.v.m. de gevraagde Corona-maatregelen (beperkingen) om bij tennisactiviteiten iemand te hebben die zorgt voor de controle (toezichthouder). Met Rob van Dinther (Topserve) zijn afspraken gemaakt en de toezichthouder is ten tijde van de trainingen de tennisleraar (Robin).
Rob communiceert met de jeugdleden over wanneer de trainingen weer kunnen beginnen en in welke vorm. Hij bepaalt vooraf welke lesbanen er worden gebruikt voor de trainingen. Ouders mogen niet aanwezig zijn ten tijde van de training.

Ad. 2: Vrij tennissen
Vrij tennissen tussen junioren is mogelijk op afspraak (reservering) en in het bijzijn van een toezichthouder. Toezichthouders (ouders of seniorleden) kunnen zich aanmelden via info@tv-de-ren.nl waarna de instructies door het bestuur verstrekt worden.
Er zal een Whatsapp-groep worden gestart met daarin de ouders, junioren en toezichthouders.
Reserveringen dienen 24 uur van tevoren aangemeld te worden via deze Whatsapp-groep zodat er tijd is voor het bestuur om een toezichthouder te regelen. Indien er geen toezichthouder beschikbaar is kan het vrij tennissen helaas geen doorgang vinden.
Reserveringen (naam, tijd, baan & toezichthouder) zijn ook zichtbaar in de agenda op de website zodat de gemeente inzicht heeft wanneer de banen bezet zijn.

Regels en voorzorgsmaatregelen

• Alle regels in dit document gelden vanaf 30 april 2020.
  • Voor iedereen geldt: blijf thuis als je zelf of iemand uit jouw huishouden een van de volgende klachten heeft: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (vanaf 38 C°).
  • Kleedkamers, toiletten, kantine en terras blijven gesloten.
  • De posters met de hygiëneregels en belangrijkste maatregelen hangen we goed zichtbaar bij de poort en op de ramen van de kantine. Ook op de website zijn de posters te vinden.
  • Het tennissen van alle junioren moet altijd onder toezicht plaatsvinden van een tennisleraar of toezichthouder.
  • Junioren gaan zelf naar de tennisbaan zonder begeleiding van ouders, indien dit echt niet kan moeten de ouders meteen na het brengen/halen weer vertrekken.
  • Vrij tennissen voor de jeugdleden is i.v.m. trainingen op dinsdagen tussen 18:00-20:00 niet mogelijk.
  • Vrij tennissen kan tussen 10:00-20:00 na bevestiging van de reservering door een bestuurslid (via Whats-app groep).

Wat kan er wel voor onze junioren tot en met 12 jaar

• Junioren tot en met 12 jaar mogen in de buitenlucht onder begeleiding trainen.
  • Ze hoeven daarbij geen 1,5 meter afstand te houden tenzij ze tennissen met junioren van 13 jaar en ouder.

Wat kan er wel voor onze junioren van 13 tot en met 18 jaar

• Jongeren van 13 tot en met 18 jaar mogen ook weer buiten onder begeleiding trainen en vrij tennissen.
  • Deze junioren moeten tijdens de training en vrij tennissen wel 1,5 meter afstand van elkaar houden.

Wat kan er niet

• Senioren mogen niet vrij tennissen
  • Junioren mogen niet samen vrij tennissen met seniorleden (ouder dan 18 jaar).
  • Niet-leden (bv. vrienden) mogen niet tennissen

Communicatie naar leden en ouders
Via de website, Whatsapp en de nieuwsbrief informeren we ouders met regelmaat.
Voor vragen kunnen de ouders terecht bij de aanspreekpunten voor Corona-zaken. De telefoonnummers staan ook op de poster aan de poort vermeld.

Aanspreekpunt Corona-zaken
Als er vragen zijn over de maatregelen of praktische informatie over het tennissen zijn deze veelal te vinden op onze website of de website van de KNLTB. Op deze website worden bijvoorbeeld alle veel voorkomende vragen beantwoord. Voor overige informatie kan je contact opnemen met Peter Bouwmans (Secretaris & aanspreekpunt Corona) of Steffen van Leeuwen (Junioren & Whatsapp)

Tot slot
We zijn blij dat we weer kunnen opstarten en kijken uit naar verdere verruiming van de maatregelen. Neem ondertussen verantwoordelijkheid voor jezelf en voor anderen en handel vooral verstandig. Neem geen onnodige risico’s, niet voor jezelf, kind(eren) of anderen.

Gezondheid staat voorop!

[vcex_spacing][vcex_divider]